1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Arne
Zizioulas har skrevet noget, som fik mig til at tænke på dig:
Accepting that my existence is a gift moves my heart to overflow with gratitude as soon as I become conscious of my existence. […] The consequence of this is a very concrete attitude to life and a kind of human being who considers nothing of what he possesses as his own, but who relates everything to someone else, who is grateful for everything and does not think in terms of “having rights.” The consequence is an attitude and a life of grace, overcoming the ego, individualism and all feelings of “superiority” or concupiscence
At acceptere, at min eksistens er en gave, får mit hjerte til at flyde over af taknemmelighed, så snart jeg bliver bevidst om min eksistens. […] Konsekvensen af dette er en meget konkret livsholdning og en slags menneske, der ikke betragter noget af det, han besidder som sit eget, men som relaterer alt til en anden, som er taknemmelig for alt og ikke tænker i at "have rettigheder." Konsekvensen er en holdning og et liv i nåde, overvindelse af egoet, individualisme og alle følelser af "overlegenhed" eller begærlighed.
Det lyder jo som dig!! Men det er udtalt af en af de mest indflydelsesrige teologer (hvis jeg har forstået det korrekt).
Se eventuelt her.
Kh Thomas
|
|
|
|