0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Den aktuelle situation mellem Hanskrist og mig kan måske se lidt uoverskuelig ud, hvis man ikkke nærlæser den seneste dialog mellem Hanskrist og mig. Jeg vil derfor søge at klarlægge nogle punkter: #34380 - 09/01/2022 19:58 citerer Hanskrist mig (korrekt):
anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud. og han kommenterer:
JESUS KRISTUS gjorde det stik modsatte ved at italesætte vores Guds Relation som et mellem far og søn - så inderligt og fortroligt et Guds Forhold bragte og åbenbarede JESUS KRISTUS vi stakkels vildfarne mennesker der var kommet langt væk fra Gud. #34381 - 09/01/2022 21:07 svarer jeg:
Nå da - så det er dér "hunden ligger bgravet". Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske, og den ydmyghed jeg tror på, vi skal have som mennesker, den udlægger han så, at jeg vil pålægge Jesus Kristus. Den Jesus Kristus, det handler om for mig, er "fra før alle tider". Det ændres ikke af nogle få årtier som frelser i menneskeskikkelse.
For mig er det en dybt besynderlig tankegang, at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår.
#34384 - 09/01/2022 23:31 svarer Hanskrist:
Ifølge Arne var Jesus ikke et virkeligt menneske - ikke sandt menneske. Min konklusion: Det er hermed dokumenteret, at Hanskrists sidste påstand her er løgn! Enhver vil kunne efterprøve det. Jeg kunne da ikke drømme om at påstå, at Jesus Kristus ikke var "et virkeligt menneske" - ej heller ikke var "et sandt menneske"
Arne.
|
|
|
|