0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde
|
ABC: Jeg kan godt følge dig = det skal da flugte med det Jesus Kristus bragte i spil i verden? Eller skal det? Kan man ikke bare kigge et Kristus ikon i øjnene og blive inspireret?
Skal man købe hele pakken?
Kære Jan ABC (tak for din Åndsnærværelse (og at du anerkender og påskønner Thomas arbejde for os)) disse dine overvejelser (i citations boks ovenfor) har jeg også gjort mig.
Dog mener jeg ikke at JESUS KRISTUS (eller Paulus for den sags skyld) præsenterer os for en hel pakke vi skal sluge. Både Jesus og Paulus er udogmatiske og stiller ingen mennesker til regnskab for dogmatiske trosbekendelser - en dogme lære.
Som Erik A Nielsen Margrethe Aukens mand og far til Ida Auken han sagde i P1 Radio idag at kristendommens essens finder vi hos Paulus her 2 Kor 3:
I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.
Så kristendommen er ikke dogmatisk og fordømmende - så på den måde er der ikke en hel pakke vi skal sige ja og amen til.
|
|
|
|