1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hanskrist, du skriver til mig:
Du påstår du ikke vil driste dig til at sige noget om Gud men du gør ikke andet end at ringeagte og revse et personligt menneskeligt gudsforhold Mit svar: Jeg mener ikke at have ringeagtet eller revset et personligt menneskeligt gudsforhold hos andre. Jeg har det ikke selv, men jeg oplever "skaberværkets guddommelighed", og det er alt rigeligt for mig.
Du skriver også til mig:
Du modsiger, tar klar afstand fra, og ringeagter alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for at have bragt i spil i verden - dette er også okay - intet forkert er der heri, men der hvor det går galt for dig er at du dog til trods vil flage med et Jesus Kristus Ikon - det kan man jo ikke når man som du afviser alt det et Jesus Kristus Ikon symboliserer. Mit svar: Jeg oplever kærligheden fra Jesus Kristus - en meget meget betydningsfuld oplevelse i mit liv, og det skete via Kristus Ikonen, og den lille græsk-ortodokse kirke, hvor det først skete, er åben for alle - også mig. Din påstand om, at jeg skulle modsige og ringeagte "alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for" genkender jeg ikke.
Denne hjemmeside hedder trosfrihed - ikke trostvang.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|