0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Hanskrist
Hvor er jeg glad for dit indlæg!!
Jeg må lige rose mig selv 😜 i 20 - 30 år (måske er det 40 år) har jeg hævdet og de sidste 20 år meget eksplicit at vi ikke formår uden religion at løse klima krisen - ja de største politiske udfordringer vi som menneskehed står overfor vil aldrig kunne løses udenom religion.
I den sammenhæng har jeg sagt at viden vil aldrig, ALDRIG, være nok til at få folk til at ændre adfærd, det kan kun religion, den religiøse spirituelle dybdedimension.
Som jeg skrev tidligere som svar på et af Arnes indlæg:
Frem for at søge tekniske svar på dine spørgsmål/forslag mener jeg, at vi først og fremmest må gå til kernen, vort indre, vort sindelag. Hvis vi ikke evner ydmyghed og kærlighed, så vil tekniske løsninger være uholdbare, tror jeg.
Du nævner selv problemet med dig selv som eksempel: Selviskhed, tilfredsstillelse ud over basale behov, savnet efter bekvemmelighed og luksus.
Det er elskværdigt, at du bruger dig selv som eksempel. Faktisk tror jeg, at ovenstående gælder nærmest alle mennesker. Så hvordan ændrer vi det til uselviskhed, afkald på tilfredsstillelse ud over basale behov og en opgiven af savnet efter bekvemmelighed og luksus?
Her vil jeg foreslå et modent, religiøst sindelag.
For som du skriver, Hanskrist:
Ved nærmere eftertanke er det ikke så overraskende, eftersom vores handlinger ofte har rødder i vores værdier og opfattelser i øvrigt
Kh Thomas
|
|
|
|