0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Hanskrist - og Thomas. For allersidste gang og i håb om at den "siver ind" nu:
Du, Hanskrist, påstår med dine ord:
Jeg savner bare lidt ydmyghed hos dig når du fx konstant frembuser med at kristendommen skulle være skyld i den måde vi ødelægger naturen og driver rovdrift på naturen. at jeg har anklaget kristendommen for "ødelæggelse" og "rovdrift". Det har jeg ikke! Hvornår fatter du det?
Dét, der har skuffet mig, er, at kristendommen har set passivt til. Det gør den stadig her i Danmark, men jeg glædede mig over at se pave Frans reagere aktivt.
Jeg har ikke set noget fra dig, Hanskrist, om, hvad der kan gøres - ej heller fra Thomas. Og mine forslag ignorerer I begge.
Min ydmyghed er ikke overfor jeres teologier, men overfor den værende verden, som jeg opfatter os mennesker som en del af - på lige fod med alt andet værende - og som jeg oplever som et guddommeligt mirakel.
Jeg fatter ikke, hvordan du - og også Thomas - kan være så totalt passive overfor vi menneskers igangværende selvdestruktion - og end ikke vil tage stilling til - eller blot se på - forslag om nogle muligheder.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|