1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Arne
Ja, det er mig, Thomas 
Jeg forsøger egentlig bare at følge din egen "teologik", som jeg synes, at du selv gør dig til offer for (selv om du egentlig klandrer mig for at føre den). Det, jeg derfor skrev, står egentlig stadig ved magt, tænker jeg. Det finder jeg ikke, at du på nogen måde tilbageviser med dit seneste skriv. Og når du skriver:
Dermed har jeg jo ikke hævdet, at det guddommelige - Gud - er ubegrænset
... mener du så egentlig ikke "begrænset"?
Uanset hvad, så tænker jeg, at vi nok er nået til dertil, hvor uenigheden er stadfæstet, og ingen af os er villige til at flytte os. For mig er Gud kærlighed og uendeligt meget større end jeg, som jo også vil kærligheden. Det er min oplevelse, som jeg står ved og med glæde deler med andre, om end det for dig er "storsnudet", "frækt" og alt muligt andet af samme skuffe.
Når jeg selv bruger ordet som "teologik" og andet, som jeg sætter i gåseøjne, så gør jeg det for at matche din egen måde at samtale på. Du bruger jo ofte disse gåseøjne. Og jeg ser din pointe med dem, men allerhelst ville jeg, hvis man kunne undgå de anklager, som de nogle gange indeholder. Du ser fx ud til at tage det ilde op, at jeg skriver "teologik", men du fandt jo selv på at bruge ordet. Hvis vi skal fortsætte snakken, skal vi så ikke forsøge at undgå dette, som hurtigt giver en skær af "personfnidder"?
|
|
|
|