1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Der findes spor af billedforbud i Bibelen måske nok.
Men i Nye Testamente er der ikke det der ligner billedforbud hvor KRISTUS er det Guds Billede vi er skabte i kommet for en dag i verden - fyldt med karisma og stråleglans og HERLIGHED og FORKLARELSE - der er mange stærke udtryk hos Paulus.
MOTIV rigdommen i Nye Testamente er rigt og storslået.
I kristendommen er SPIRITUALITET bestemt ikke uden MOTIVER - uden ARKETYPER - uden MOTIVATIONER - hvor KRISTUS er den vigtigste ARKETYPE - men der er også mange andre idéer tanker og motiver vi har fra fra Gud. En rigdom på GNOSIS og ÅNDELIGE ERFARINGER finder vi.
Det skal ske derefter: Jeg vil udgyde min ånd over alle mennesker. Jeres sønner og døtre skal profetere, jeres gamle skal have drømme, jeres unge skal se syner. Selv over jeres trælle og trælkvinder vil jeg udgyde min ånd i de dage. Joel 3, 1 - 2.
OM NOGET DE KRISTNE TØR SE MED ØJNENE - bruge øjnene - og vi siger jo også at øjnene er sjælens spejl, ikke?
PS:
Jeg kan sige at de to der gang på gang har fortalt os at de ville forlade stedet, Gerth og Tikka - de forlader os aldrig så længe der er en aktiv PAULIST på stedet.
Hvor skulle de to stakkels også gå hen og finde større INSPIRATION og vidnesbyrd om begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
Kristendommen stråler smukkere end alle andre steder grundet vores PAULIST.
Det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - Paulus's SPIRIT CHRISTOLOGY - findes næppe stærkere nogen steder i verden end her, ihvertfald i skriftligt udtryk.
Måske vi har et geni iblandt os. Men det hjælper til fanden når ingen gider hæfte sig ved hvad manden skriver, men folk forsætter deres evindelige snik snak herfra og til evigheden uden at der kommer noget som helst ud af det, da det bare er meninger og synspunkter helt blottet for forståelse, blottet for selv den mindste åndelige forståelse hvad det hele dog drejer sig om.
|
|
|
|