0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Thomas. Mit første svar på dit indlæg #32290 - 29/05/2021 09:56 blev så langt, at jeg ikke fik svaret på, at du også skrev:
Hvis du vil have lidt "krudt og kugler" til at skyde mod kristendomme, så foreslår jeg, at du endnu engang tager bogen Den Evige Filosofi ud fra hylden. Som du ser, så er jeg optaget af den igen. Vil du ikke læse lidt med? Du kunne fx læse kapitel 3. Det vil nok være interessant for dig. Så kan du også argumentere for dine synspunkter. Jeg oplever, at du hurtigt kan fremstå vred, hvis vi ikke giver dig ret i dine synspunkter. Hvad tænker du om det? Mit svar: 1. Den vrede, du mener at læse i mig, genkender jeg ikke. Så vigtig er debat her på Trosfrihed.dk ikke for mig, at det kan fremkalde en sådan følelse 2. Du har fundet noget i bogen Den Evige Filosofi, som du vil have mig til at genlæse. Mit forslag: Du er jo ikke uden evner til at udtrykke dig, så jeg foreslår, at du selv udtrykker dét, du har fundet, med dine egne ord - i stedet for at "give mig lektier for" (Trosfrihed.dk er jo ikke en studiekreds) 3. Jeg har ikke til hensigt at "argumentere for mine egne synspunkter", jeg ønsker blot at præsentere dem - og er naturligvis interesseret i eventuelle kommentarer - ikke om mig, men til det præsenterede
Og til Hanskrist: Dit sidste indlæg her besvarer jeg ikke, og jeg gætter, at du ikke forstår hvorfor (personfnidder)
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed
|
|
|
|