1
registreret
(1 usynlig),
20
gæster og
181
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Hej Jan. Inden jeg nåede at svare dig, har du skrevet et nyt indlæg - også stilet til mig. Jeg vil søge at svare dig på dem begge. Det der springer mig mest i øjnene er din erklæring:
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at du skyder dig selv - og alle os andre - i foden med din ansvarsløse tilgang til livet... Mit svar: Jeg mener bestemt ikke, at jeg er ansvarsløs - tværtimod - jeg mener det er ansvarsløst at ignorere værdien af alt andet eksisterende end lige netop os selv - vi mennesker.
Til din bemærkning:
Har vores eksistens ikke mere betydning end en blomst på marken... får jeg lyst at svare: Spørg blomsten! Og jeg har lyst til panteistisk at hævde: Når Gud er Alt, og Alt er Gud, så er jo både blomsten og vi en del af Alt - som er Gud! Det giver os jo et enormt ansvar for at opføre os i overensstemmelse med det guddommelige!
Jeg ser, du også nævner reinkarnation. For mig ligner denne idé en ønskedrøm om, at det - for mig at se - mest sandsynlige: den absolutte udslettelse - ikke skal ske. Buddhisterne ha jo dyrene med i reinkarnations-idéen - men vist nok ikke blomsterne. Er det ikke lidt barnligt, at vi ikke kan tåle udslettelsen?
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed  P.s.: Dine mange links springer jeg over
|
|
|
|