1
registreret Arne Thomsen
15
gæster og
199
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Hej Gerth - læste hvad du skrev i dine to forrige indlæg og det var bestemt udmærket læsning.
Hans K kritiserer folks identitet, imens han prædiker om kristne?
Nej netop modsat Tikka finder jeg ikke der er en særlig kristen identitet - hvilket Paulus jo også siger og som jeg læste du Gerth var enig med Paulus i.
Jeg forsøger efter bedste evne at redegøre for det kristne trosliv og liv med Gud, dens SPIRITUALITET.
Kristne mennesker er meget forskellige, her er en pluralisme og en mangfoldighed uden lige og det netop fordi der ikke findes en særlig kristen identitet. Kristne er ikke Jesus agtige, men de følger den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed som Jesus bragte i spil i verden. Og dette udslukker ikke folks unikke personlighed ved at give dem en særlig identitet.
Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.
"There is no loss og self but an enriching of it"
Så der er ikke en typisk identitet knyttet til det kristne trosliv og Gudsliv, dets SPIRITUALITET.
|
|
|
|