0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Sandheden er en fastlåst tanke. Tikka
Nej nej,
Så forstår du jo overhovedet ikke hvad der menes med sandheden i en kristen kontekst
Det er ikke noget mentalt og sindsligt - det er i forbindelse LIV
altså ikke hjernespind og menneskelig indbildning,,,,,
Du skal ikke binde og fastlåse dine tanker til Bibelen, men til Gud - det er Gud der gennem sin Ånd åbenbarer for dig sine tanker, ideer og motiver - du må aldrig leve i en fastlåst tanke og ide om tingene
Hvilket jeg godt kan mærke du gør, også det der irriterer mig - hvorfor fastlåser du dig selv til nogle bestemte tanker når nu du virkelig har mulighed for at kende Guds tanker gennem at du har Guds Ånd (1 Kor 2) ikke igennem dine læsefærdigheder, nej det er igennem at du har Guds Ånd at du vil lære Guds tanker at kende og disse er ikke fastlåst til noget der er skrevet af mennesker
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,
og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,
det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,
det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.
Hvis der kun var os to til at drøfte burde vi stoppe, da vi bare er fundamentalt uenige, vores positioner ståsteder og forståelse kristendommen er så vidt forskellige, nok også derfor du er ateist og jeg vil betegne mig selv som endda "hard core" svoren tilhænger af det kristne trosliv, Gudsliv og dets SPIRITUALITET - den paulinske SPIRIT CHRISTOLOGY.
Jeg tror det der sker for dig Tikka, er at du når du fastlåser dig selv til en bestemt læsning af Bibelen, så blusser lyser dit mentale legeme af menneskelige forestillinger voldsomt op
Denne form for mental malpraksis og hjernespind og menneskelig indbildning forveksler du med det kristne trosliv gudsliv og spiritualitet, men nej det er det ikke som jeg tålmodig gang på gang gør dig opmærksom på
Du gør tingene statisk og dødt, men "Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting"
De nye skabninger vi er i KRISTUS - har INTET at gøre med fastlåste tanker
|
|
|
|