1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Tilføjelse: Som så ofte før sker der dét, at når jeg anstrenger mig for at udtrykke mig klart og ægte, så åbner der sig nye perspektiver. Og mon ikke vi er mange, der oplever dét?
Denne gang er det begrebet: harmoni - ro, balance, fred - der åbner sig lidt mere.
Man kan jo være i den lykkelige situation at opleve harmoni omkring sig, men der er jo også den indre harmoni. Og her går det jo lystigt til. Googler man på indre harmoni kommer der en enorm masse tilbud.
Alligevel lever begrebet en skyggetilværelse - i hvert fald her i den vestlige verden. I jødedom og kristendom - og vist nok heller ikke i islam - ser man jo ikke meget til det, mens det er centralt i buddhisme - og på sufismens danske hjemmeside er de første ord, man møder Jalal al-Din Rumi's:
”Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.”
Vi har ikke alle lige gode betingelser for det, men det har nok ikke en høj prioritet i vore vestlige samfund - og alligevel er der en hel "underskov" af psykologer og healere, der mere eller mindre godt kunne hjælpe os - og man kan jo også prøve selv, at slappe af, være lysvågen, lade tankerne fare - og bare være
Min overbevisning er, at indre harmoni er af stor værdi for at leve et sandt og et godt liv.
M.v.h. Arne Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke.
|
|
|
|