0
registrerede
15
gæster og
75
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Samtaler omkring bålet...
|
Hej Gerth.
Tak for dit skriv. Hvad du skriver om mig, kan forekomme temmelig trist, synes jeg, men du har da ret i, at jeg har kasseret, hvad jeg tror blot er ønskedrømme - såsom at der er en god og almægtig kærlig Gud, der specielt elsker os mennesker og giver os evigt liv.
Egentlig startede dette for mig slet ikke med menneskelogik, men med noget, jeg opfattede fra en Kristus Ikon i en meget lille kirke på en mindre øde bjergtop i en subtropisk urskov på en Ø i Grækenland: Tag ikke dogmerne højtideligt. Jeg husker stadig min totale forvirring. Nu mange år senere følger logikken med, men tilbage står den helt dybe kærlighed, jeg fik - og miraklet: Verdens væren.
Hvor kom Kristus Ikonens kærlighed fra? Jeg ved det ikke. Jeg tror heller ikke, jeg skal vide det - eller spekulere over det. Jeg tror, jeg skal tage imod kærligheden, lade den være mit livs "Juvel i lotusblomsten" i stræben efter egen harmoni, harmoni vi mennesker imellem - og harmoni mellem vi mennesker og den klode, vi bor på. Jeg har skrevet meget her på Trosfrihed.dk - meget muligt også noget vrøvl indimellem - men det har hjulpet mig meget, og det er jeg taknemmelig for.
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
|
|