1
registreret
(1 usynlig),
20
gæster og
181
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Samtaler omkring bålet...
|
Hej Arne
Du skriver:
Der må da være en grund til at Gud skabte universet? Mit svar: Ja, sådan kan vi mennesker tænke, vi mennesker som kun er en næsten forsvindende lille del af dette univers (der er meget sandsynligt flere) men er det ikke storhedsvanvid, at vi små mennesker bilder os ind at kunne fatte sådan noget? Det synes jeg. Det rigtige er i stedet - som jeg ser det - at være taknemmelige for det eksisterende - her jo i høj grad jo også egen eksistens - og at elske denne eksistens og de evner og muligheder, vi har fået: at handle i kærlighed.
Hvad er din bekymring ved at få børn - og at elske dem? Hvis grunden til universets skabelse er som beskrevet i Vandrer mod Lyset, så er det da til at forstå? Ser du et problem med den begrundelse? Kunne det ikke være grunden? Du bringer flere universer på banen, og jeg kan kun sige, at der er mange teorier, og at de ikke allesammen kan være sande. Vandrer mod Lyset kommer med en beskrivelse af universet og den bør da undersøges før vi forkaster den? Tror du børn ønsker et midlertidigt liv? Jeg har ikke nogen interesse i et midlertidigt liv, så hvis jeg skal leve, så skal det være for altid  Your friend forever
Jan
|
|
|
|