0
registrerede
16
gæster og
149
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Samtaler omkring bålet...
|
Hej Jan. Jeg har tænkt over, om jeg kunne give dig et svar, du kan bruge, men må nok erkende, at jeg ikke kan. Min fornemmelser er, at du ikke vil kunne affinde dig med den holdning, jeg er nået til, og som helt kort går ud på, at tilværelsen - verdens væren - er et ufatteligt mirakel - noget som ikke er muligt for os mennesker at forstå.
Ja, vi forstår jo end ikke dét, at vi har en bevidsthed om vores egen væren i den værende verden.
Alle har vi vel et større eller mindre behov for at kunne henvende os med vores taknemmelighed og tillige bønner om noget, vi ønsker, og til dét er der jo "opfundet" - tror jeg - talrige - og for det meste menneskelignende - Guder. Sandsynligheden for at dette er sandhed, synes jeg, er meget lille.
På den anden side har jeg en klar fornemmelse af, at der ER noget totalt ufatteligt overordnet bag og i verdens væren. Men det er også min fornemmelse, at det ikke er noget man skal snage i, snuse til, spekulere over. Jeg tror, vi i stedet skal lade gaven - tilværelsen - være inspiration til at leve - her og nu - i kærlighed - i dyb respekt for verdens og egen væren - så godt vi nu kan.
Og efter døden? Det må vi se til den tid - hvis vi kan  Sådan har jeg det - og jeg ved jo godt, at det ikke er tilfredsstillende for dig
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
|
|