1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Salig blir man ved bare at læse Svantes Viser, det trænger man ikke være fuld for, selv om jeg gætter på at nogen vil hævde det hjælper. Men tiden er da også til at blie helt deprimeres over, selv om tiden uforskyldt altid får skylden for selv mikroskopiske problemer. En opløftet rusten stemme, lyder nu også som en smørtenor, når om krebsegildet man rækker over det runde bord. Men ak, svært er det jo at samles for tiden, hvorfor man må nøjes med drikkegilder på skrift, men måske der heller ikke er så langt, fra Svante til Sokrates..;)
Svantes Drikkevise
Natten er kold. Livet er kort. Vennerne flytter længere bort. Tungen er muggen og sjælen er slidt. Min gangart består af tilbageskridt. Man må holde humøret vådt. Jeg er fuld og jeg har det godt.
Brosten for brød. Fjendtlig trafik. Lynlås for knapper. Bitter musik. Sodede stjerner og utrygge grin og porter og opstød og brændevin. Man må holde humøret vådt. Jeg er fuld og jeg har det godt.
Træthed og gråd. Hidsige råb. Afviste hænder. Håb uden håb. Tandpine. Søvnløshed. Mavebesvær. Men livet er stadig en brandert værd. Man må holde humøret vådt. Jeg er fuld og jeg har det godt.
- Benny Andersen.
mvh & god weekend Forårsnissen
|
|
|
|