0
registrerede
6
gæster og
180
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Den dybe kærlighed ...
|
Hej Tikka. Du skriver: "Skal" - hvem har bemyndiget dig til at udstede sådanne ordrer?  Nå - jeg gætter, at det er "smuttet" for dig 
Men det duer jo ikke, at vi uden videre ser på Johannes 3:16, når vi ser så forskelligt på disse ord.
Det er jo din opfattelse af Jesus, hvor du skrev:
Treenighedslæren er noget vrøvl. der får mig til at spørge om dit syn på Jesus er dette:
Jesus – en åndeskabning Jehovas Vidner tror, at Jesus Kristus er Guds søn, den første og ypperste som Gud har skabt. Læg mærke til det lille ord “skabt”. Her er deres lære om Kristi person afgørende forskellig fra den kristne trosbekendelse. I trosbekendelsen står der: “Vi tror på
.Jesus Kristus, hans enbårne Søn, vor Herre
.” Og i den udvidede trosbekendelse, den såkaldte nikænokonstantinopolitanske trosbekendelse, lyder det: “Jeg tror på
.én Herre, Jesus Kristus, Guds enbårne Søn, som er født af Faderen før alle tider, Gud af Gud, lys af lys, sand Gud af sand Gud, født, ikke skabt, af samme væsen som Faderen
.” osv. – J.V. tror ikke, at Jesus er sand Gud. De tror, han er en åndeskabning, en skabt engel, identisk med ærkeenglen Mikael. Han er altså ikke ligestillet med Gud, men iflg. organisationen “den næststørste person i universet” og skal derfor ikke tilbedes på linie med Gud (Jehova). Jehovas Vidner tilbeder altså ikke Jesus! som jeg fandt her. For i så fald kan jeg jo ikke uden videre bruge Johannes 3:16 i vores dialog. Og i så fald kan jeg jo bedre forstå din kritiske holdning til Faderens behandling af Sønnen. Men først lige din afklaring angående, hvad andre kalder - og ærer som - den hellige treenighed.
M.v.h. Arne Kærlighed til kloden - og alt dens liv
|
|
|
|