1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Ja, John Olsen himself er ikke længere her på jorden. Han var et menneske med toner i både dur og mol og døde rigtignok først i september. Per Arnoldi skrev disse mindeord i Weekendavisen:
https://www.weekendavisen.dk/2019-36/kultur/john-olsen
John Olsens sanselige oplevelse i og af verden kan heldigvis stadig opleves i tegninger, skrift, lyd og levende billeder. Som du selv tidligere har nævnt, var der også hans samarbejde med Vagn Lundbye og Dyrefabler ...
Ulvetid
Regnen findes, regnens lugt af hund og hegn Regnens landskab, tabes og genvindes Løbe ud og blive til ulveregn Drikke lidt og glemme regnen findes Ulvegrave, ulveklæder, ulvevild Vi kredser i regnen forstyrret af ild
Døden findes, dødens lugt af sæd og skød Dødens landskab, stilles og forsvindes Vågne op og blive til en ulvedød Dræbe lidt og glemme døden findes Ulvemåne, ulvetime, ulveblid Vi kredser i døden forstyrret af tid
Den intense glæde af uvidenhed
Dyret er en billedbog af ren og muligheder Dyret er en himmelfart din grænse og din stumhed Dyret er din egenart din skønhed og din dumhed
Solen
Du trækker vejret hvert minut atten gange uden at flyve I døgnet er det uafbrudt 25 tusind og ni hundrede og 20 (sådan har selv tiden sine kår) Det samme tal omend i år tar det mig og alt mit væsen at vandre gennem Dyrekredsen Din ånde gør mig kolonorm og gør det let at vandre godt dit øje ejer solens form så vi kan se hverandre
Bedste hilsner i septembers farvetoner RoseMarie
|
|
|
|