1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Tak for Malinovskis skønne efterårsstemning. Ja, luftens klarhed og solstrålerne i septemberløvet lyser op til smil og sanselighed som var det en hilsen fra selveste forårssolen ... :))
Klarheden
Man kan ikke klargøre klarheden og klarheden hører aldrig op og det er som et vindu men et vindu af luft og det er som et øje.
Det gode ved at blive ældre er tilvæksten af tavshed, en slags indlevelse.
Til sidst er man helt stille og der er ingen forskel på lyset der ser én og lyset man ser.
Poul Borum
Derfor sveder stenene i juni: en vag forskel mellem luften og den kolde jord de stikker i påtvinger dem et sprog af tårer som var de sjæle i kval under en åndsforladt himmel, grædende kondensvand, eller ældre engles isser svedperlende i en voldsom anstrengelse for at vride sig op og få lunet de jordslåede vinger i solbrisen. (Ved daglig færdsel her på brolægningen er det år ud og år ind lykkedes mig at holde samtlige engle nede, til nu, ak! for ingen ved bedre end jeg at jeg en skøn morgen vil åbne døren og se alle sten i indkørslen lette, store som små, og flyve hjem til gud, han til hvis himmelveje ikke hænger på træerne.)
Per Højholt
Nisseløjerligst på englevis RoseMarie
|
|
|
|