1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Tak for en herlig introduktion til Horace Engdahl. Han er ny for mig, og han rammer med sin tone tonen i mig. Ham ka' jeg også li'. Det får mig jo altid til at søge og læse, og på min vej faldt jeg over en anden, som godt nok før har været på visit i Mellemrummets linjer.
Verden er både, hvad den har været og hvad den ikke har været før
en ukendt sang som ingen har fået at høre endnu
Flygelets længselsfulde tangenter. Spil på os, synes de at bede. Tonearterne ønsker at fylde stuen vise, hvad de hver især er i stand til. De gemmer måske på en ukendt sang som ingen har fået at høre endnu.
Lyset over havet
Svalerne rejste sydpå i går med et par nye generationer. Til maj er de tilbage igen. Havet er næsten ubevægeligt glatspartlet og med et fint lysskær. Øjeblikkene har deres verdenshistorie. Verdenshistorien har sine øjeblikke. Det er skræmmende midt i skønheden. Frygten for, hvad der er på vej ophæves ikke af lysets modulationer.
Potteplanter mindes for årets udsigt. Dybt nede er humlebien standby, og det summer stille i sneglenes gener.
En tirsdag med svaler og røg fra den slanke skorsten. Det er begyndt at holde op med at regne ville Euklid måske have sagt, mens han så skyerne drive.
Splitsekundet inden en standfugl lander i sneen. Sporene, når den er lettet igen.
Peter Poulsen
... og i Pennens filosof på Filmstriben
https://fjernleje.filmstriben.dk/film/9000004127/p...gte&login=#
Weekendhilsner på sommerens sidste dag RoseMarie
|
|
|
|