1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Inger Christensen fortsætter sit alfabet som overleverens lyd- og lysbog. Én fod foran den anden, ét enkelt ord lagt til som skridt for skridt og på vej til andet og mere ...
alfabeterne findes
alfabeternes regn
regnen der siler
nåden lyset
stjernernes stenenes mellemrum og former
flodernes løb og sindets bevægelser
dyrenes spor deres gader og veje
redernes bygning menneskers trøst
dagslys i luften musvågens tegn
solens og øjets samvær i farven
den vilde kamille ved husenes dørtrin
snebunken vinden hushjørnet spurven
jeg skriver som vinden der skriver med skyernes rolige skrift
eller hurtigt over himlen i forsvindende strøg som med svaler jeg skriver som vinden der skriver i vandet stiliseret monotont
eller ruller med bølgernes tunge alfabet deres skumtråde
skriver i luften som planterne skriver med stilke og blade
eller rundt som med blomster i cirkler og duske med prikker og tråde
jeg skriver som strandkanten skriver en bræmme af skaldyr og tang
eller fint som med perlemor søstjernens fødder og muslingens slim
jeg skriver som det tidlige forår der skriver anemonernes bøgens violens og skovsyrens fælles alfabet
jeg skriver som den barnlige sommer som torden over skovkantens kupler som hvidguld når lynet og hvedemarken modnes
jeg skriver som et dødsmærket efterår skriver som rastløse håb som lysstorme tværs gennem tåget erindring
jeg skriver som vinteren skriver som sneen og isen og kulden og mørket og døden skriver
jeg skriver som hjertet der banker skriver skelettets og neglenes tændernes hårets og kraniets tavshed
jeg skriver som hjertet der banker skriver hændernes føddernes læbernes hudens og kønnets hvisken
jeg skriver som hjertet der banker skriver lungernes musklernes ansigtets hjernens og nervernes lyde
jeg skriver som hjertet der banker skriver blodets og cellernes synernes grådens og tungens råb
|
|
|
|