1
registreret Arne Thomsen
79
gæster og
114
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
En pause i regnen i samvær med Knud Sørensen ...
Opsamlingsheat
Starthullerne er blevet lidt slidte, cinders fra kanterne er drysset ned i bunden og bagvæggen har de sprøde punkter der sinker afsættet de tiendedele sekunder der måske kunne have været afgørende, alligevel er der altid noget der kan samles op en tiøre fra dengang sådan nogle var begyndelsen til en formue en pibeudkradser fra dengang det at ryge pibe hørte sig til hvis man ville skilte med et rolig og tænksomt udseende for slet ikke at tale om en A4 blok fra ens middelalder. Det er sådan det er og indimellem kan man forsøge at samle sig selv op når man forvilder sig ind i en ellers glemt fil i computerens indre.
Solen som for nogle dage siden forsvandt stikker nu et ben ned gennem skyerne for at minde mig om at den stadig bærer rundt på sin eksistens deroppe.
Kun i stilheden mellem os lever de ord, vi har fælles
Ingen bader to gange i det samme ansigt
Der var engang en dreng en dag kiggede han ind i sit enogfirsindstyvende år for at se om der nu også var en fugl der ventede derinde.
Hvornår var det det var i går og vi gik ind i huset og sagde i morgen, ja i morgen
Septemberaften. Vorupør
Det er længe siden der har været et vindpust her det sidste blev sikkert opfanget af fyrretræerne nordvest for huset. Solens stråler kommer vandret til os og puffer varmen ind over land det mærkes på glassene, der stadig står kvartfyldte på bordet, men selv er vi stadig omgivet af en kappe af fastklæbet opsparet varme og kan forlænge denne septemberaften under en himmel der langsomt mister sin farve. Det er næsten idyl, det her kun en svartbag jamrer igennem fl ere horisonter.
Naturligvis ved jeg at mit træ derude ikke vokser ind i himlen, for efterhånden som væksten er blevet tung og mest optaget af at lægge årring uden på årring er det ikke længere højden der øges, stammen har mistet lysten til at sende frodigheden til de højeste niveauer, men sommetider
er det som om himlen blir utålmodig og fortætter sig i grå klumper der samler sig om træets top og så sker det
får jeg lyst til at klatre op i himlen op over den gren som var tænkt som fæste for den østlige ende af en hængekøje, forbi de to spættehuller jeg kender, forbi resterne af allikereden, som i efterhånden mange år ikke har givet lyde fra sig, forbi den gren, der en majmorgen var underlag for en fasan, og længere oppe
vil jeg så klatre igennem himlen for endelig at få at se hvad der er på dens anden side så jeg har noget konkret at berette når jeg kommer ned igen og de næste linier skal skrives
Smiler til dig RoseMarie
|
|
|
|