1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Apropos Kurt Hollesens mindeværdighed uge 51 og et skide gråvejr end ikke mågerne gider glo på, ja ka’ vi jo lige så godt ta’ på soltur med Jac, mens tid er - det er da også så betydeligt morsommere end gudesnak og andre meningsløsheder -, både livet og Jac springer trods alt én lige i øjnene som trold af æske, når man åbner digtene og ligefrem glæder sig til igen at se de røde munde kysse solen:
SOMMER PÅ TOEREN
du i roset rosa tæt slynget ind i vandets bølge, og så dette beskuertæppe der øjner luft og fugle eller en afstikker fra familien til vandets fart, eller måske et snorketræ der viser ærbødighed og som krænger sine ben til en svulmestørrelse for at stå godt for kikkert og rygklap for vinden,
du står som en tommelfinger i vandet lillemor og har en våd hårstrimmel spændt under alle negle, du swinger godt i lag med tangen og dybet dog knap så grøn men alligevel i ekstase af grin, ligesom børn når fiskene bliver netofre i jubel,
du er under strengt opsyn det skal du dog vide for ingen havøsen skal lamme min hånd fra din ingen yachtlokker skal kunne kahytsmigre dit skind mens jeg stryger underbukserne flade af skam, du ved hvad jeg mener når du flirter på vandet så overdrag bare alt det til en mågekoloni i humør.
- Jac.
mvh Simon
|
|
|
|