0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
P.s.:
Vandet…
Nogle politikere har fået den storartede idé, at bruge hele 750 mio. kroner på en ø, bygge et ”åbent Alcatraz”, hvorpå de vil bosætte 75 højrisikobetonede kriminelle udviste flygtninge, der ikke vil rejse hjem. Kalvehaves beboere ville sikkert hellere dele de 750 mio. kroner med 75, betale flybilletterne og stå på stranden og vinke – måske overveje om der ku’ blive råd til et par politikere..
Helt ude på havkanten
Helt ude på havkanten med måne græstage og spir hvor jorden fortsætter i skyer og blir til musik
lå der i kælderen en gammel tørre- hjelm fra en damefrisørsalon det var min søns syv-års fødselsdag
tonerne kom og gik i store prust som om jorden rullede til og fra et lam var ved at blive stegt
til påsken det sneede og fnuggene landede på tagene der var saltsyre i luften som på vrangen af
gamle kasketter bag tørrehjelmen lå en gyngehest oppe ved himlen en snor med kjolers kærtegn
under månen så jeg en ged og hørte i vinden at der manglede heste en italiensk koncertmester trådte
ud af væggen bag tørrehjelm og gyngehest deklamerende aconitum napellus og caltha palustris
det er Venusvogn og Koblomme i lyset var en femten watts pære kom en kvinde der lod som om jeg
ikke var der ned ad kældertrappen og gav sig til at grave og plante et kastanietræ hendes håndtaske
gik op og jorden tumlede rundt i rummet i denne flyvende nat blev drengen født for syv år siden
ydmyg tilsneet brød dagen frem
- Sten Kaalø.
Natligt vand
En nat af hesteøjne som sitrer om natten, en nat af vandøjne på den sovende jord har du i dine sitrende hesteøjne, i dine øjne af gådefuldt vand.
Øjne af skyggevand, øjne af brøndvand, øjne af drømmevand.
Stilheden og ensomheden, to små dyr som månen fører, drikker af disse øjne, drikker af disse vande.
Åbner du dine øjne, åbner natten sine døre af mos, åbner sig vandets hemmelige rige og strømmer fra nattens midte.
Og lukker du dine øjne, fylder en flod dig indefra, en blid, tavs strøm trænger frem og formørker dig: natten fugter bredder i din sjæl.
- Octavio Paz.
mvh Simon
|
|
|
|