0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Her lige efter midnat og ved begyndelsen på den nye dag er der masser af græs med med et lag af det knasende og knitrende hvide ... helt som et drys flormelis på toppen af en veltillavet fransk æbletærte :))
I morges fik jeg et brev og inden i dét et brev og et brev og et irgrønt blad fra en anden årstid. Spredt er vi for alle efterårs mørke med hver vores viden og huller i hovedet legemers økosystemer roterer synkront i de tidsindstillede senge; en kærlighed end ikke livet kan skille, flakker om som et genfærd i kødet, men kastanjeblomsternes lyskegler danser i dette citat fra en krøllet epistel: Vejene mødes præcis hvor de deles i sjælens pulserende kryds.
Jeg vågner og konstaterer i spejlet, at jeg ikke er født i går. Det gælder om at vinde tid, så man kan tåle at miste alt det, man skal. At ofre en time om dagen på at gøre et∙eller∙andet efter alle kunstens regler: Stryge sin skjorte. Lære et knaldhårdt digt udenad. Hvad er vel mere ynkeligt end de evige opbrud? Som om vi ikke er brudt op een gang for alle. Jeg bilder mig ikke ind hver morgen at komme til verden, fordi dén hver dag er født påny. Til gengæld drømmer træerne vel næppe om mig, som jeg om dem.
Søren Ulrik Thomsen
Giv os begyndelsens ord. Og slutningens. Vi fylder selv sætningens fængsel ud som vi lægger det der mangler i livets smag til.
Merete Torp
Jeg tror altid smagen af æbletærte vil bekomme smagssansen ganske vel ... og bestemt som tilbehør til en god kop kaffe :)))
Til morgenkaffens nydning og smagen af æbletærte i tankerne RoseMarie
|
|
|
|