0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Natten gjorde mig godt, og jeg klukker som en syg høne med Benny Andersens Spredte digte som formiddagskaffelæsningen :))
Flyvenær
Jeg så en måge men den så ikke mig
Jeg mødte en fasan men den skyndte sig bort
Jeg hørte en skovdue Ruh ruh ruh ruhruh men den hørte ikke mig
Jeg hørte din stemme mødte dit blik lettede letter vi sammen
Nu flyver vi sammen flyver aldrig bort altid videre
Her lades intet håb ude så længe alt er ved det nye.
Reaktion
Verdensrummet eksploderer til alle sider alt er på vej væk fra alt med hovedkulds hast alle planeter alle stjerner i alle galaxer i alle galaxehobe er sprængstykker udslynget af en detoneret urbombe vor egen klode en enkelt granatstump blandt milliarder trillioner bare beboet
Siden det store drøn har der været drøn på
Ellers er vejret ret roligt i dag træerne i haven står nogenlunde hvor de altid har stået i hvert fald tilsyneladende og det er godt nok
Men da du og jeg i morges så ind i hinandens øjne indså vi omsider at vi var kommet hinanden nærmere og nærmere og nærmere siden vi mødtes første gang
Vi er langt bagud i udvikling får aldrig indhentet resten af universet og hvad værre er det gider vi heller ikke som at kaste stjerner for muldvarpe hver dag et forsmædeligt tilbageskridt hvor alt hvad vi opnår er at komme hinanden nærmere hvad vil det ikke ende med en dag risikerer vi at tænke og føle det samme samtidigt en nat kan det gå så vidt så vi drømmer samme drøm om alt og intet vi har uigenkaldeligt svigtet selve tilværelsens udgangspunkt vist os usolidariske med det store fælles drøn
Men det allerværste er: Jeg angrer ikke et sekund af vores syndige alt for gensidige gravitation jeg er fortabt en rumkætter glæder mig fordærvet til at møde dine interstellare øjne i morgen nærmere end nogensinde og prise mig frafalden himmelfalden dybt reaktionær håbløst lykkelig.
Skandinavisk förstås
Lidt syd om Nordpolen ligger Norde n, et ganske velansett sted på jorden . Her snakker man gärna lenge og mye om gamla dagar, men också om nye: Hvis ikke vi skapar et sunnt miljø vill våre skoge og hav snart dö! Et ord er en handling om ordet får styrke men ordet blir arbejdsløst utan et yrke. Därför må alla i Norden veta: Det gjeller for oss om å samarbeta om bättre miljø for folk og för djur, om levande hav og naturlig natur där fåglar kan flyve og udklække unger og barna kan andas med pletfria lunger, där snøa er hvit og grönska är grønt og regnet kristallklart og vann smager skönt . Så la os nå verka tilsammans i Norden og bli ett eksempel för hela Jorden!
Livslinjen
Du bevæger dig langs min livslinje bevæger dermed mig Vi er på sporet
Vore tanker går gerne forskellige veje men mødes altid et aftalt sted som smukke sløjfer
Først blev vi stamgæster hos hinanden nu krydser vi hinandens kontinenter på gensidig opdagelsesrejse
Ukendt bliver kendt Kendt bliver nyt for to som siger tak for hinanden.
Go' soldag til dig RoseMarie
|
|
|
|