1
registreret Arne Thomsen
79
gæster og
114
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Jeg har ikke læst Weekendavisen med Suzanne Brøgger om Benny Andersen, så ja, den må hittes på biblioteket. I dag lyttelæser jeg og hygger mig klukkende med hendes Jeg har set den gamle verden forsvinde - hvor er mine øreringe?. Grete Tulinius har en god oplæserstemme, og så er det ren nydelse, ja nærmest en forkælelse af øregangen ... :))
Flere smil med Bennyglimt i øjet ;))
Smilende digt
Solo sol på himmelhavet græs skubber visne blade til side dansende sokker på snoren
Hinkeruder kridtes kyndigt op på fliser sjippetove svinges af børn af tidligere børns børns børns børnebørn
Hamlet går sky forbi løfter forsigtigt fødderne for ikke at træde på stregerne
Højlydt har bogfinken fundet melodien der ikke blev væk jeg plukker min elskedes solmodne sokker
At være at vide at være
Hvis et digt kunne smile
Sludder
Vi ved at de fleste stjerner er mange gange større end jorden alligevel ser vi dem som bittesmå stænk af lys på baggrund af den ørke nattehimmel vi ved det er forkert optisk nonsens
Og denne følelse af skred i hjertet ved tanken om dig kunne være en kontinentalforskydning på en af milliarder små planeter i mit indre eller en akut galaxeforsnævring et tilfælde af kvasarallergi hvad ved jeg og hvad ved mig eller tror at vide mig og The Big Bang kunne være et sprængt blodkar i øjet på en fjern lidt snalret gud efter en guddommelig brandert
Hvem ved og hvad ved skål du gamle men uanset hvad mener jeg at vide har jeg valgt at vide går jeg videre med at vide at det er min bevidsthed om dig der har afstedkommet dette hjerteskred som ville gøre ondt hvis ikke det gjorde så godt at jeg har tænkt mig at blive ved med at tænke på dig.
Benny Andersen
Bedste hilsner RoseMarie
|
|
|
|