0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
P.s.:
Ja, så forsvandt Benny Andersen, som Felicia og de utroligt mange andre, ikke just et lyspunkt, bortset fra freden fra en uoverstigelig smertefylde:
Morgenmørke, tykt lag frost på ruden jeg ånder på min egen frosne ånde ser gennem den våde våge over på andre sneblinde ruder som min ånde ikke når man kan ikke være allevegne men man kunne tænke på det gå ud i kulden, spise sne synke det fade smeltevand hverken læskende eller sundt få opstød fra mellemistiden da gletscherne var overlegne i forhold til de få tunger og dog lykkedes det at smelte det meste det må man påskønne leve op til brække en istap af sutte på den frigide urclitoris sabelsluger uden sabelkat arketype med klirrende jacketkroner man kan ikke blive ved umuligt at gi en bræg orgasme endsige få den til at kælve vinteren er længere end tungen smeltevandet når i bund kedlen fløjter dernede jeg hælder fra en snebunke skriver mit navn med sitrende kønsskrift det siger næppe snebunken noget men blir dog stående og ryger lidt og jeg går hjem, lettet og dog vemodig ved tanken om at mit navn om lidt skovles op på en lastbil og køres væk-
*
Visse dage
Telefonens slangehoved parat til hug ildevarslende knitren bag tapetet visse dage hvor ens tøj lugter af vrag og kasematter allerede før man kryber i det man kvæles blot ved synet af sit eget slips dage hvor det er klogest at smuldre hen under dynen andre sin fortid for at falde til ro lade det drive over svede det ud
Visse dage hvor benenden er mødested for skorpioners gribenæb og druknende venners iskolde kinder hvor man styrter ud og køber lodsedler en gros og i skarp konkurrense med spejderkorpset genner gamle folk over gaden i skokkevis viser vej med rystende fingre og samtidig snuser efter brand holder udkig med tagsten der hvert sekund kan sætte punktum for en selv sveder ved mindet om alle forsømte anledninger til at låne penge ud og komme tilfrosne svaner til hjælp feje for egen øregang forhale råde bod nok har man i junglevis af spildt mælk bag sig men fremtiden kan roligt regne med en bare en frist visse dage som efterlader en lige akkurat med skindet på næsen og halvandet ben på jorden disse dage hvor man hver gang må begynde forfra - Benny Andersen.
Har nu aldrig været nogen svoren tilhænger af døden, der kun har bidraget med mangler i mit og de nærmestes liv, mennesker vi holdt af og elskede. Og så det tomrum, der vel bare udvides til man selv mangler – det hjælper ingen at dø før de andre, der var i samme situation, stod dér med stafetten. Kun ét ka’ man gøre: løbe sin vej med den og sprede sig på omvejene. ”Den gode død” er stafetten der afleveres hurtigere end ventet, alligevel melder tanken sig straks, at ånden nu forsvinder fra ruden og et tomrum gror på den anden side af morgenkaffen, der nu ikke længere smager den efterladte. Sneen er kørt væk, punktum! Men det er godt vi har alle de fine tanker til eftertanke, fra et utal af efterladte digte og sange!
mvh Simon
|
|
|
|