0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Et lille hop i tiden sammen med befrieren og bassisten med vægten, kasketten og piben, herunder vinterens smukke mælkehat, der nok tårner støt en tid endnu:
Portræt af kunstneren som et træ
Er lyden Regn eller Stilhed? Hør Sommermaanen. Alleen aabner sig. Modlys. Og det er Porte. Duften af Salvie. Aftenmusik. Hvor det blænder. Træerne staar, som de plejer. Groer. Grønne. Sorte.
Her lufter af Ansvar. Hvilende Nepotisme. Selvbebrejdelsen, laadden: En Bjørnespinder. Natten er ikke Nat nok. Og Bølgerne ikke sortladne. Fryser I, Drømmere, Natravn, Veninder?
Tjørnene, blæst imod Øst, deres hvide Forklædning. Maanen med sine Aftryk af Gudens Fødder. Slægterne uddøer. Det kalder: Fisk. Øgle. Amøbe. Er regnen Lugt eller Hvile? Her slog jeg Rødder.
*
Ved Tybring Kirke
Musvaagetrækket, rolige Rovfugle, brune, lysere, hvidblaa, som Sne, stiger op gennem Livets højeste Himmel.
Kirkegaardsmuren, Kastanierne fælder. Intetsteds priser man varmere sine Tarme. En Graver, bleg, ved sin Skovl, dybere, dunklere vokser hans Kælder.
Musvaageskrig, eet eneste. Svimmel ser jeg derop. Dér er den, graabrun, som Svovl, med afslidte Streger.
Og inden den atter skriger, falmer mit Blik: I den Bleges HÃ¥nd en Hovedskal. Se, hendes lyse Lokker for Vinden leger.
- Frank Jæger.
Men sikken forårssmag foran caféerne, dér sad de intolerant indpakkede julegaver med smøger og kaffe på bordene, mens fuglene lo fornøjet, ..;)
mvh Simon P.s.: anbefalet læsning: Glasbåden af Karen Enevold.
|
|
|
|