0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Morn’ RM..
Ja, det ér vidunderlig musik, og en næsten opbrugt plade af den slags, der med tiden har fået en egen skrat som akkompagnement. Ikke ulig hæftede bøgers historie, som fx min rejselystne Idylia, der af ukendte grunde var havnet på en italiensk pensione og nu står iført slidt kappe mellem brødre i pænere dress og praler lidt af sin livshistorie. Den er faktisk helt Jægersk: løs ryg og løse blade, et naturligt rod har med tiden indfundet sig, helt i hans ånd:
I haven
Vækstens standsede Smerte stikker i mine Fingre. Jeg bærer smaa nye Træer til din hemmeliggjorte Have.
Inderst, hvor Hækkene mødes, planter jeg i det tidlige Mørke. Mærkeligt danser paa min Ryg Regnen, som paa et stort hvidt Blad.
* Vissen Hverdag
Snævert omkring Jer trækker Horisonten sin Cirkelbue, magiske Tings endelige Form: Frugtens, Solens, Tryllekredsens især.
Lavt over jer driver elendige Levedage som Skumflager paa Havet efter Storm, som kedsomme Skyer paa blege Aftenhimmel.
Og aldrig kommer Lørdags længselsfulde og farveløse Larver frem og flyver fra Jer paa vildt kulørte Sommerfuglevinger.
Ingen kan sætte Læskærm om denne Vissenhed, i duftende Vaarvind vil i duve fra hverandre: „Vi venter, med Vinter i vore Hjerter.”
- Frank Jæger.
Læst noget godt fornylig? Ellers ka’ jeg anbefale en rullen sig i Maughams tidlige dagbogsoptegnelser, hans Notebook!
mvh Simon P.s.: Tænk at min morgenkaffe ka’ blive for stærk. Jeg, der ellers elsker at høre øjenlågene smække op; det må være al den te jeg er blevet udsat for. Men god dag dér ;)
|
|
|
|