0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Morn’ RM..
Ja Schade gjorde godt i Mellemrummet, han er bestemt også fin og har leveret megen fin tankemusik, næsten Mozartsk på en Kierkegaardsk facon..;)
Jeg tænkte lidt på, om du så kom i vej med de 16 måneder, ja måske ovenikøbet har lagt dem bag dig, samt hvad de evt. ku’ bidrage til rent atmosfærisk, eller bare af for- ell. beundring? Også han er jo en herlig og tilmed nulevende tænker, med fint konstruerede tankebilleders ofte smertelige virkelighedsforankring i som bag sig. I og med de 16 måneders mange bagtanker, udfyldes der jo parenteser, altså udbytterig læsning der gør godt ovenpå sådan et juleflow – nåja, nisses gør det vel endnu, har tilmed hørt sige, at nogle nisser til påskeharen hopper på bordet, selv om det vist kun er himmelnissefolket.
Nå, ik’ mer pjank, selv om det er alvorligt svært at nisse sig alvorligt op, i januar måned uden sne – men:
FORESTIL DIG NU
Forestil dig nu at der ikke er andet i verden end dig og sne. Jeg har forestillet mig det og forestiller mig det lige nu. Lige nu fyger sneen rundt om huset og bortset fra huset er der kun sneen og mig i mørket. Uden mørket ville jeg muligvis være ét med sneen og derfor hverken have set mig selv eller sneen. Så takket være sneen ved jeg nu, hvad det er i dette hus døden savner.
Henrik Nordbrandt, Besøgstid, 2007.
Pyha, en smule for dramatisk for morgennisser, og selvom jeg ikke just savner bjældeklang ovenpå nytårsfesten, gofestligmorgen til dig.
mvh Morgennissen
|
|
|
|