0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Aften RM..
Ja det var ikke så Leth – men ganske herligt! ;) Her i hytten har Bill Evans en af sine renæssancer, enestående musikere har få konkurrenter og ejer trilleren til ørerne trættes. Men apropos koncerter i småkirker udøves campanologien som ældre tradition stadig, ja tænk hvad man må finde af indskrifter i træværk og klokker, rundt om i Europas ældste fuglekasser:
Indskrift på en revnet klokke
Hvor mange skygger der har taget mig, hvor meget hastigt vand at gøre mine dage op i trapper og torve, hvor mange fald at lære rækkefølgen af porte, klokkeslagenes vægt og månen lige efter det ved du: Hvor melankolsk jeg er og så elskovssyg at der er nætter, hvor jeg ønsker at bade i dit blod og er nær ved det.
Hvor kort afstanden er mellem elsker og bøddel! Der ser jeg nu på disse torve, hvor enten vand eller jern uafbrudt slår mod sten og jeg har slidt så meget tyndt: Der er intet helt forhæng mellem os ingen dør, der ikke er splintret, og i hver eneste slukket lampe ser septemberlyset sig om efter dem der skal dø i nat.
*
Tånegle
Allerede tåneglene er et fjernt varsel om det yndige sted, hvor benene mødes. Så følger fodens kurve, og benene selv
er lange som eftermiddage om sommeren med hav og doven musik, ispinde på dækket og den stjerneklare nat, der rykker nærmere.
- Henrik Nordbrandt.
I går og idag mente jeg at få snefnug i ansigtet - det var sikkert en and, eller fjeren fra en flygtende, ak ak! ;)
Nisseligst Simon
|
|
|
|