1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej RM..
Med et godmorgen herunder mælkehatten, så mænne tak for gaven! – som åbnes når alt andet er fra bordet. Tænk at få julegave i november, ih da også, forkælede jeg! ;)
Det er noget jeg godt ka’ savne, turene på ski i et landskab der tog pusten fra selv de ældste nisser med forfædre fra generationer i bygden, fordi man uanset alder forblev barn blandt de gamle tunge træer og huse med historier skåret i træ af forlængst glemte nisser. I tidlig forårssol badede vi i mere end 60.000 år gamle badekar udskåret i fjeldet af det rindende vand, hvor heldige vi, nu med kolde øller på fjeldkanten i lidt senere tidsalder, dér sad og skrålede højt om det labre fruentimmer der universets tidsalder taget i betragtning, nys havde forladt akkurat vores kar. Tænk, hvis fortidens nissemænd og koner havde skrevet hverdagslivets irritationer og uforglemmelige oplevelser ned og lagt dem på små elektroniske pufskyer til nedhentning i eftertiden? Jah, så havde vi tre brøleaber sikkert siddet dér i fjeldkarret og måbet over de noget anderledes omgivelser:
"Du, der engang skal læse min lille beretning her, vil sikkert undre dig over dette iskolde historiske pust i nakken, og fra en ukendt forfader der i hvert fald ikke mangler is i sin Martini, eller i badekarret, for den sags skyld…"
Her er vi så tilbage i en tid, hvor yndige nissepiger vrikkede rundt efter sidste modeskrig indenfor skindnederdele, der måske var en anelse kortere end i senere hulkortstid, og hvor Eventyrrejser, globetrottere og Alt for Dullerne endnu manglede sin opfinder, til gengæld havde de masser af den sne vi nu savner, i det der sku’ komme til at hedde den søde juletid…;)
Nå, ik’ mer pjank fra mig, men ha’ en nydelig dag ;)
Bedste hilsner Nissen
|
|
|
|