1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
P.s.:
Han ka’ lidt mer, den godeste Hr. Andersen (ham uden reb og droskekørsel rundt om div. middagsborde), faktisk en hel del, her er han lige i sit Es – lad os håbe det stadig sidder i ærmet:
Før jul
Allerede nu kilder vatfnug i næsen klør gran under flippen bundløse barneøjne forfølger en overalt store stærke mænd udskiller tælle mindes flydende egen og Peters jul umuligt at træde nogen over tæerne tindrende børn og fornyede voksne tilgir alt en måned frem hjertet blir selvoppusteligt bulner af god- og gavmildhed dog endnu holdt nede af mammonballast slip hvad der tynger køb rigeligt ind og stig frigjort op svigt ikke det barn du engang var du fik engang du blir engang og kilder det i Bethlehem så klø dig i Jerusalem det er så enkelt at kaste lidt glæde følg nærmeste kogle syng med hold ud for i år blir det alles jul!
*
Nytårsfortsætter
Velkommen nytår lige hvad vi behøver den går ikke længre på den gamle manér jeg vil gerne gøre mit til og andres til at højne hinanden Jeg lover at gøre mit bedste ikke gøre visse ting for tit og iøvrigt ikke gå for vidt gøre hvad jeg kan for ikke at smaske svede skylde fare op ikke blande mig i alt for meget men dog ha begge hænder i hanke med adskilligt daglig virke lindrende huske at hilse jævnligt skrive under på det gode komme plaster på det onde vinke til det gamle gå ind for det nye gøre det ene holde op med det andet for en tid jovist kan det nytte hvis man bare vender blikket indad samt udad luger ud i sit privatliv såvel som i Congo indser sine fejl som man indser de andres griber denne lejlighed til at gribe ind med beslutninger fortsætter afkald det er jo kun nytår én gang om året og sku man få tilbagefald (man er dog kun menneske og året er så langt og fremtiden så uvis) behøver løfter ikke betyde en døjt hvis man ikke sir dem højt.
- Benny Andersen.
Apropos Varulven, denne herlige fortælling af Sandemose, ja for den sags skyld ture bag på koste til Bloksbjerg, forstår jeg så fint dit syn i begge fald, ja dvs. udfra mit. Dels ér oplæsning jo noget af en belastning for alle bånd, udover kunsten, endelig bør i al fald mænd ikke sådan koste rundt med deres gode kugler, hvis de har deres helbred kær. Men tænk engang, sikke en udsigtspost, sådan at svæve forbi forsvarets jetjawere med et lille vink. Bare fare afsted mellem våde skyer blå, naturligvis med regnfrakke på, til fest med alle de nøgne damer og så i dans – tror sgu’ jeg ville sætte med ved siden af Ebbe Rode og udvide horisonten, knappe et par bajere op og række kammertjeneren den ene. Det ville vi sikkert trænge til!
Nisseligst Simon
|
|
|
|