0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
P.s.:
Man ka’ vel godt trænge til lidt Andersen af den Bennyske slags, ovenpå det tragiske..;)
Moralisten
Dit krav om sammenhæng mellem livvidde og politisk overbevisning. Personligt valg af lommeuld. Dit vartegn: et flænget strygefrit digt flagrende på dine meningers gevir. Hvor du fremtoner opfyldtes rummet af rensede negle, højnede pander fremsynede pressefolder. Verden udvikler sig på det bestemteste. Spædbørn lærer sig hastigt at gå. Vor vilje skyder frem som en dekorationssaks snupper elegant det helt rigtige fremtidsmål fra malighedens støvede hylde. Du viser os det muliges udstrækning når du rundhåndet udstrør dit tidspunktskonfetti.
Livet blomstrer når vi afreagerer dig, kommer overdådigt for sent, feterer os med fedende konjunktiver, tar maveplaster i en dejg af vage formodninger og hylder os ind for natten i billedblade.
*
Model og kunstner
Dit blik falder klæbrigt på mig nu skal jeg regnes, Sidde stivnet i din opmærksomheds harpiksdråbe uden at skifte stilling, uden at kunne give mig hen i min dødskamp
til du løfter papiret endelig mæt: der er et liv over det!
Jeg lister mig bort for at begynde et nyt liv.
- Benny Andersen.
mvh Simon P.s.: Min hat fungerer denne sensommer som dråbetæller, nu snart en guldfiskedam…
|
|
|
|