0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej Simon
Jo, jeg har i øjeblikket fingre og fødder plantet solidt i mulden, kigger blå himmel igennem alt det lysegrønne og nyder det hele i fulde drag. Kom og fang mig forår, det er blevet tid til at lege ta'fat i det grønne med blomstersne i håret ... :)))
Sol og sne
Idag er der Lys i Overflod, et Luftsyn er Verden, hvid og blaa! Det er en Dag for det svimle Mod, selv Skyggen er overmodigt blaa!
Et Luftsyn er Verden: de kendte Ting set i et flimrende Spejl af Drøm. Hvor luer fortroligt de nære Ting i deres Dragt af ufavnelig Drøm!
Græsset grønnes
Græsset grønnes. Dagene lysner. Underfuldt bruser den store vår. Nætterne er kun dæmrende aftner. Duggede stjerner i kimmingen står.
Glæde, jeg troede blev aldrig moden, lykke, jeg troede var drømmespind, bryder sig vej som stjernedæmrende løsnede vande gennem mit sind.
Kvinderne ved graven atter engang det vilde græs, tågen, regnen, det frodige mørke, pletter af sol på dampende jord, tavse aftners myggedans mellem huse, hvor små børn slumrer!
Atter vågne ved hanegal og skue havets udstrakte agre af smilende lyn! Cirrusskyer, fuglevinger, afsindig jubel højt i den isblå luft!
Da går det glade galsinds musik fængende gennem din sjæl – fuldriggerbruset, Purcell, Händel – rige hjerters overstadige fortrøstning: »Død, hvor er din bråd?« »Helvede, hvor er din sejr?«
Og i en brænding af lys over lys aner du oprakte hænder mod dybet – aner du frydefuldt kaldende munde – øjne, der misser mod solen – kvinder, samlet i en undrende klynge foran en natsort klippehules indgang – foran et mørke, hvor sorgen ikke mere bor…
William Heinesen
Tak for alle dejlige ord, Simon ... de nydes altså også i fulde drag :))
I aftenlys og fuglesang RoseMarie
|
|
|
|