0
registrerede
79
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej RM..
Onkel Danny er alt for bredskuldret til at dø, højden spiller jo i længden aldrig nogen større rolle, så han breder sig som altid før i nogens tanker, minder og kærlighed:
Jeg tror stadig der er et mødepunkt f.eks. kaldet ’livet’ mellem f.eks. Ludwig Wittgenstein Søren Kierkegaard Bodhisattvaen, Andy Warhol & Anders And. Om ikke andet og store så dog f.eks. kaldet mig.
*
Videre fra Sene Digte, hvor øjnene i natten altid var på gåture:
Sé alle disse forskelle. Som de dog ligner hinanden!
&
En øm blid træthed i forårsluften i Ryesgade
Som et pludseligt intet krævende kys
*
Apropos forskellen, noget der gør en forskel, springer én i benene:
Som jeg spiller jazz på ’anlægget’ med lyden sejlende ud ad det åbne vindue sér jeg hvordan folks gang på gaden ændrer sig i dét øjeblik de går forbi mit hus –
*
Han er vedgående pragtfuld, selv om natten ikke længere hilser på hatten med smøgen i flaben og hænderne i lommen og Erling Bundgaard ikke mere har sved på overlæben over de sorte negle, osv. Det var nu en farverig interessant tid, med småborgerlighed og skæve eksistenser i mere end én betydning, og hvor 20 Kings kun kostede 9.85 og vi selv bagte vores rugbrød, og på et bord i stuen stod en krukke hjemmedyrket pot til fri afbenyttelse, for tjalden var bare for meget…mand! ;)
mvh Simon P.s.: Har du hørt Jesus Flipper Sangen på LP'en Sølvstjernerne?
|
|
|
|