1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Her fortsætter Sophus, hvor RM slap...
Ilses foraarsdragt
ilse ønsker sig en Foraarsdragt siger Moren. Ilse fylder sejsten. Det er første Gang, det bliver sagt.
Hidtil havde Ilse ingen Ønsker, som blev nævnt og stod ved Magt. Ilse ønsker sig en Foraarsdragt.
Og jeg smiler lidt og tier stille, da mit Barn begyndte selv at ville. Ved at se det nye Foraar vakt, er det, som jeg frydefuldt blev lagt ned i Jorden. Og nu bærer hun min Foraarsdragt.
*
Foråret 1897 foreviges her højstemt:
Evangelium
Foraar! Jeg bliver altid først mig, naar Vaaren er nær. Min eneste Grund til at være var dette Foraars.Begær. Det væsentlige af mig det er mig Foraars-Begær.
Paaske, - de graablaa Dage, Vaarsæd og Naaletræer, Bøgeskoven visnet, isnet af Foraars-Begær! Det er mit Kors og mit Vievand det isnende Foraars-Begær.
Foraar - sne og Violer, Langfredags skarpe Blæst; er Jorden sort og Frossen, vaares hjærterne bedst. Et Judas-Kys paa min Læbe af Foraar, som hvisker: Korsfæst!
Og hvad jeg ønsker vinder sit dybe, stærke Skær. Min eneste Adkomst og Ære det er mit Foraars-Begær. Med Tiden vil Verden være saa rig som mit Begær.
- Sophus Claussen.
mvh Simon
|
|
|
|