1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Hanskrist.
Jeg glæder mig da over, at du vil deltage  Og det kunne da være skønt også snart igen at høre fra Thomas - der jo startede denne tråd
Vi har jo alle helt tydeligt hver vore egne religiøse holdninger - eller hvad man nu kan kalde det - og det er da spændende, synes jeg, når de kommer frem i lyset.
Næsten hver gang, jeg skriver her på Trosfrihed.dk, bliver jeg overrasket over, at jeg kan udtrykke mig klarere end hidtil - ligesom der sker små ændringer i, hvad jeg mener, imens jeg skriver - og det gør mig i godt humør
Jeg hæfter mig ved dine ord - som jeg har set tidligere - og aldrig forstået:
Gud findes ikke uafhængig af mennesket eller udenfor mennesket, som en adskilt størrelse eller et adskilt væsen. Umiddelbart er det for mig totalt uforståeligt i en kristen sammenhæng, hvor det hævdes, at Gud skabte verden - og her også os mennesker, men den Gud, du skriver om, er jo nok ikke Skaberen.
Det næste, jeg tænker på, er Helligånden, som en inspiration i os mennesker, men er det mon dét, du fortæller om?
Jeg kan jo se, at du undrer dig over, at jeg - og nok mange andre - ikke forstår dig, så det ville være dejligt, synes jeg, om du gav os en chance for at forstå, hvad du skriver i citatet ovenfor.
M.v.h. Arne
|
|
|
|