1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Tilføjelse:
Når jeg skrev:
Jeg har bestemt ikke udelukket hverken Faderen, Sønnen eller Helligånden fra min bevidsthed/mit liv, jeg lukker blot ikke af for andre religiøse inspirationer/impulser. så er det ikke helt præcist sandt, for selvom jeg er åben også for alt andet end kristendommen, så er de impulser, jeg har fået - og stadig får - fra en bestemt Kristus Ikon: http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/5147/IKON_AF_KRISTUS.html (klik på billedet til højre) - og fra andre byzantinske ikoner - på uforklarlig vis - for mig - Sandhed. Sandhed om kristendommens kærlighed, som for mig lyser ud af denne ikon - ikke en sukkersød kærlighed, men en dybt, dybt alvorlig ægte kærlighed.
Den ville jeg aldrig kunne fornægte.
Men dogmerne derimod, dem har jeg ikke den store tillid til, de, frygter jeg, er mere eller mindre forurenede - af os mennesker - dels pga. vore begrænsede evner, og dels nok også pga. "ukristeligt" misbrug.
Det er egentlig først nu - i dialogen med dig - at dét her bliver helt klart for mig
M.v.h. Arne 
P.S.: Gætter, at du ser, at jeg ville være ked af, hvis vores dialog stoppede her
|
|
|
|