1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Her Thomas.
Når jeg læser dit sidste indlæg, og ser dine ord:
For mig bringer og er Faderen, Sønnen og Helligånden den fulde sandhed. og
Jesus Kristus er sandheden og vejen og livet. så står det jo krystalklart, at du har fuld tillid til og tro på kristendommen i den form, som du bekender dig til - og dét efter at du med Aldous Huxley's "Den evige Filosofi" m.m. har været endog meget langt omkring i det religiøse univers. Så en naiv kristen gudstro kan det jo ikke være, du har.
Det er imponerende, synes jeg, og selv om du flere gange har forsøgt at fortælle, hvordan dét er gået til, så står det stadig meget uklart for mig - og, vil jeg tro, også for mange andre, der ser Trosfrihed.dk.
Det er nok heller ikke nemt at udtrykke så klart, så at vi andre kan fatte det, vil jeg gætte, men hvis du kunne, ville det nok være særdeles inspirerende for mange af os, der læser, hvad du skriver.
Hvordan sker dét at blive "omvendt" eller "troende" - dét som mange ateister (og nihilister) håner?
(Det eneste, jeg kender til her, er egentlig ikke ret meget mit møde med det skrevne, men især mit møde med den ortodokse kristendoms byzantinske ikoner, hvor nogle af dem bringer de kristne budskaber i former, farver og symboler på en måde, der griber mig meget stærkt, direkte og udenom intellektet, men som ikke - som jeg oplever dem - hævder fuldkommenhed eller udelukker andet religiøst.)
M.v.h. Arne
|
|
|
|