1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Benny Andersen ka’ også dét med bønnerne, men på en ovenud humoristisk varm måde, som nok de allerfleste forbinder med denne musikalske ål:
Bordbøn
Giv mig i dag mit brød at smørre. Blødt og strengt skal mødes i mine hænder og smørrets solskin overvælde brødets mørke. Lad mig røre ved det vi lever af, brunt brød, gult smør, kærlighed.
*
Morgenbøn
Levende morgen, skil surt fra sødt og inderst fra yderst, lad lysets knive skrabe bort mit inderste sure hovmod, at jeg kan frygte når frygtens time slår, at jeg kan høre hvor jeg skal falde ind når den store musik begynder.
*
Her i reservatet, er der…
Lighed
Og ingen mennesker er mindreværdige At nogen føler sig mindreværdige og føler andre som mereværdige skyldes for det meste at de der føler sig mereværdige får andre til at føle sig mindreværdige At få andre til at føle sig mindreværdige må betragtes som mindreværdigt så derfor må de der betragter sig selv som mereværdige og betragter de andre som mindreværdige selv betragtes som mindreværdige Men hvis alle må betragtes som mindreværdige kan betegnelsen ikke bruges mere derfor er der ingen mindreværdige mere her i reservatet.
*
November December
Lyset ret mørkt af lys at være varmegraderne kolde solen virker stærkt rystet man hilser ved hjælp af krampetrækninger gardiner klæber til ruden folk synes på vej hen for at blive udstoppet istapper sømmer sjælen fast til kørekortet en avissælger slår pludselig over i norsk en domptør og en nøgen dame tilkaldes i hast til Børsen hvor deprimerede vekselerere kravler skrigende rundt på gulvet men samtidig forlyder det at mundinger er ved at kløjs i ammunition eller nægter at spytte den ud skønt næsten alt hvad der foregår er ledsaget af ønsker om genindførelse af dødsstraf det er allerede for sent at komme for sent og sorte lister går i kæmpeoplag for at undgå kolde fødder er der snart ikke den hvis skuldre der ikke bliver stået på man er så småt ved at vænne sig til kulden her i reservatet.
- Benny Andersen
mvh Simon
|
|
|
|