1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Go'morgen Simon
Jeg har sørme også haft gang i Bjørnvig her i mit sofahjørne med tæppe og morgenkaffe. Så her er lidt mere Bjørnvig til din morgenkaffe :))
September
Guldgrund bag Grenene, Aftenstilhed, som var jeg alene med Solsortskriget. Men alt er til Stede, Firbenet spejder vaagent ud af et Hul i Diget.
Fra Vandet stiger Goplens rene Klokkebevægelse gennem mit indre. Nældens Takvinge lukker sig sort paa Bjælken, for roligt at overvintre.
Et nyfaldent Æble svulmer i Haanden og glatter Livslinien ud en Stund. Aa, kølig Velsmag, alt er til stede, og strømmer tidløst gennem min Mund.
Denne sjældne Ligevægtstime, som usøgt kommer er Taalmodsgaven. Se, Luften er hævet af Solnedgangen og svæver gyldent højt over Haven.
De fire vinde er endelig samlet - Hvor fjærne træer kronerne breder, hvor solen daler, hviler de ud som store fugle i høje reder.
Sten
Nu fyldes stort og lydt Septemberrummet af Dønningbruset efter Nattens Storm, paa Stranden ligger Sten ved Sten i Skummet, hver blotter i sit Fugtrum Flader, Form af Marmorfarvehvirvler gennemtrukket: Athener, fødte af de tavse Skyer, hvis Pander straaler som Smaragd, Porfyr – brat fløjet ned, af Havet atter dukket. Betænker jeg, ved disse Stengudinder, Giottos Jomfru-Udkast: en Oval – en Mulighed, dog fuldendt, lukket, sval som Rummet her, hvor Fødslerne er sket en salig Stormnat – ler jeg, frydes, finder Bevis paa Skabelsens Identitet.
Morgennisseligst RoseMarie
P.s. Ja, vissevasse er et skøønt udtryk, og det ligger både godt i munden og til øret. Det får ligesom fremkaldt både smilehuller og glimt i øjet ;)
|
|
|
|