0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Morn' RM..
Et meget fint billede! ;)
For øvrigt er appelsiner slik for øjne, og guderne må vide hvor mange der først tegnede opsatsen af de smukkeste kloder, og derefter dødeligt kastede sig i lunden...
Her lidt mere af Ewa Lipska:
Blafferen
Åh, min ven! Også du skal dø. Men hvorfor beklager du dig? Thi også Patrokles døde, selv om han var langt bedre end du. Homer
Stand denne ligvogn. Nej den standser nok af sig selv. Sig et par ord på det officielle sprog. Du må gerne beundre naturrigdomme i det land du rejser til. Dets metriske system. Diamanter. Sukker. Tobaksvarer. Forsøg ikke at bevise at sandheden er et ulige tal. Regn ikke med noget svar. Landet du kører ind i hedder Katarakten.
*
Måneformørkelse
Første sætning. En ubevægelig salemander i værelsets stenbrud. Hovedpine. Udstoppet tomhed. Der høres ingen idé.
Jeg stirrer gennem kikkerten på papirets grå fibre. Afpresseren står allerede i døren. I samme øjeblik går Hölderlin amok. Jeg bøjer mig
over punktummet. En sorgfuld tegnsætning. En sort ø med bugtens hals snøret sammen. Jeg betragter måneformørkelsen. Resten må jeg overveje.
mvh Simon
|
|
|
|