1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
P.s.:
Foruden din drøm om at ha’ siddet lunt og godt på Knud Rasmussens slæde mens landskabets ismasser piskede forbi, og et par sultne polarbjørne betuttet ville ha’ stået bomstille med næserne i vejret og set hvordan maden rendte sin vej, skrev du forinden flg.: ”Inger Christensen ville jeg gerne ha' kunnet kigge over skuldrene, både i forhold til hendes eget forfatterskab og hendes ven- og ægteskab med Borum. Jeg ville gerne ha' siddet med ved samtalerne i lejligheden med stakkevis af bøger fra gulv til loft. Jeg ville gerne ha' taget et kig forbi forfatterskolen og lyttet med blafrende ører og øjne på stilke for at få det hele med :))…”
- Forstås! ;) Ja tænk hvis vi med ét ku’ smutte tilbage i tiden, ændre historiens gang og hændelsers udfald, ploppe os ind på et tidspunkt i fortiden der forekommer os særlig spændende; noget af et perspektiv der dér åbner sig, ikke sandt – den gamle drøm, beskrevet og fabuleret over, ligefrem filmatiseret adskillige gange. Der er helt sikkert hændelser jeg gerne selv havde ændret, ligesom der er historiske tider og mennesker jeg trods farerne gerne havde oplevet og talt med; enkelte havde jeg gerne oplevet tale på Rostra; eller hva’ med selv at opleve stemningen, dengang en amerikaner på sit ubehjælpsomme tysk udtalte ordene: ”ich bin ein berliner”? ;)
Men for lige at vende tilbage til Inger Christensen, så jeg mig vind og skæv i hendes helt vidunderlige Pisatårn; dét havde jeg gerne arvet, og det skulle så ha’ stået i køkkenet, for i stedet for en prop at udligne komfurets skævhed… Desværre gik toget, men eventyret fantaserer stadig! – forøvrigt tror jeg altså at Borum ville ha’ snakket dig ind på kløvermarken, og at det langt fra er sikkert Inger ku’ ha’ taget tyren ved hornene…muh! ;)
DAY TRIPPER
Toget går toget er gået skinnerne trøster sig med at de kender den lige vej frem.
Toget går toget er gået, relsen mellem skinnerne trøster sig med at den er af sten og har øjne.
Toget går, toget er gået, gule og røgblegede strå stritter stædigt.
Og fluerne svirrer om bjørneklo i grøften.
- Poul Borum
Bedste hilsner Simon
|
|
|
|