1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas.
Du skriver:
Men lad os endelig holde os til saligprisningerne en tid endnu. Dem er jeg faktisk nok selv sprunget for let henover førhen ...! Måske fordi jeg har haft svært ved at forstå dem. Mit svar: Det er du bestemt ikke alene om. På nettet fandt jeg dette:Ja, det var syv forskellige bud og som man ofte siger, så er det sande nok et sted midt imellem. Det forekommer mig at være noget rod.
Jeg fandt også dette: Kristine Hestbech fortolker Bjergprædikenen som er fra 2005, og hvor jeg bl.a. svarede:
Tak for dit svar, som jeg finder både meget smukt og medrivende, og som jeg umiddelbart oplever som sandt. Sådan har jeg det ikke længere. I dag er min konklusion snarere den, at kristendommens folk ikke ved, hvad kristendom er.
Det gør jeg selvfølgelig heller ikke, men det fører mig til, at kristendommen kun er ét af mange forskellige og ufuldkomne forsøg på at nærme sig sandheden om, "hvad der er bag (og i) verdens væren" (kan ikke finde et bedre udtryk).
Jeg finder meget smukt og sandt og rigtigt i kristendommen, men sandheden, det tror jeg ikke, den er.
M.v.h. Arne
|
|
|
|