1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
DIAMANTERNES VISDOM
Der findes diamanter på alle små drabanter, de ligner elefanter og gale trafikanter.
Dem der ligner elefanter vrider deres slanter, mens de gale trafikanter maser deres tanter
og fjaser rundt med vanter.
»Slut med tant og fjas, der må da være kanter!« råber mange tanter, mens elefanter laver spas og glemmer deres slanter.
De glemmer deres mas og ved di er amanter. De tænker: »Det er dags at sove på drabanter.«
Stilhed på vejen alle sover søndag, pludselig skyder en ting sig op i luften
og begynder at flyve mod nord i sølv, rødt og mørkerødt.
Lydløst, med fart og uden et ord, tumlende, drejende sig henover forstadens dødstille.
Identifikation ikke mulig.
I en sådan situation takker man Gud, at man ikke er kristen. (Min håndskrift ændrer sig nu.)
I disse fremmede gamle dage er døden reel og giften synes at være i alt. I de sære nætter er livet en myte og planerne lægges for nyfødte dage hvor alt vil ændres radikalt.
Eller sådan noget.
Åbn døren til verden, eller: verden åbner dig. Du kan skrige uforståelige ord og det vil have en betydning som givet er meningsløs. Du kan drømme om andre steder. Etiopien er en tropisk utopi for mig, en utropi.
Entropien er uden for samfundet. Her er jeg udskud og afskum, den skummende fløde.
I TV viser man, hvordan europæerne i Australien jager bøf- ler med biler og helikoptere, prøver at ramme dem. De ræd- selsslagne dyr jages ind i en fold, hvor de i hundredvis står presset sammen i angst. De angriber bilerne og hegnet, gør utrolig mod-stand. Senere føres de udmattede dyr til fabrik- ken, hvor de parteres på samlebånd. Ind i maskineriet – og ud igen som steg og bøf til mennesker. Og som dåsemad til hunde og katte, mestendels.
Kænguruerne er umulige at udrydde, selv om store flokke af og til massakreres med biler og geværer, når farmerne føler »deres« 100.000’er tønder land truet af kænguerillastyr- kerne. For dem er en pung kun noget værd, hvis den kan bruges til opbevaring af penge.
Penge er verdens største illusion, en farce i papir og mani- pulation, Penge er intet værd, det reneste lort.
Jeg efterlyser ting, jeg aldrig har ejet og udlover enorme summer for fundet!
- Michael Strunge, Nigger 2.
|
|
|
|