1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Så her til morgen Moder Sol kigge langt efter Benny – den kán ikke rigtig stå for ham og spejler sig glad i glæden, når den ser denne spankulere henad gaden med lykken i den ene hånd og Venus i den anden:
Benny Selvglad
Jeg er henrykt for at være mig takket være mig som bliver mere og mere forelsket i min kone og samtidig er omsværmet af smukke yngre damer må tit holde nit bestyrtelsesmedlem i ave har fremtidsplaner mindst 14 år frem føler mig mere og mere nulevende oplevende medlevende fremadskuende udadskuende opadskuende – Hej Venus! navlebeskuende – dog kun når jeg passerer solbadende kvinder på stranden
Tillad mig at fordreje et Søren Kierkegaard-citat: Jeg bliver mere og mere misundelig på mig selv!
Engang jeg sad og signerede bøger kom to fnisende unge piger og bad mig signere deres silkebløde underside af deres underarme
Ved samme lejlighed kom en nydelig dame som i stedet for signering bad mig om et kys
Jeg svarede: – Er jeg nu ikke lidt for gammel til dig? Hun smilte: – Nej, du er jo en klassiker! Så fik hun en roterende tungeslasker og gik noget slingrende videre
Jeg må i øvrigt pointere at jeg aldrig er min elskede utro Jeg boller aldrig ved siden af rammer plet – dvs. G-punkt – hver gang eller som køllesvingende golfspillere udtrykker det: ˶Hole in one!˝
Som skrevet står: ˶Du skal elske din næste som dig selv.˝ I betragtning af hvor forgabt jeg er i mig selv må jeg være et af de mest menneskekærlige mennesker i verden!
*
Venskabeligt Mareridt
Engang var jeg på randen af et nervesammenbrud heldigvis ikke mit eget det tilhørte en god ven og han var meget langt nede jeg kunne kun nå ham med ord så jeg råbte: – hvad laver du dernede? Han svarede grådkvalt: – Min kone har forladt mig! Jeg udbrød spontant: – Det har min også – men hun kommer tilbage om en lille times tid! Så kom nu ovenpå og få en lille én! – Nej, jeg vil begå selvmord! – SELVmord! Du der ellers er så uselvisk! – Ha, det mente hun ikke. Når jeg sagde: – Min elskede, hvor dejligt at ha dig helt for mig selv! Så svarede hun: – Din kæmpeegoist! Næ, nu går jeg over til Benny!
Tænderklaprende skreg jeg til min ven: – Bliv endelig dernede, nu kommer jeg!
Jeg kastede mig ud og et øjeblik efter vågnede jeg lettet op.
*
Lykken
Der er noget særligt ved lykken man kan blive helt glad når man møder den men også beklemt står lidt stille lister sig så varsomt frem som i et minefelt og hver gang man sætter foden ned uden at ryge i luften glemmer man enten at nyde lykken eller bliver sur over ikke at vide hvor længe den varer og når så modgangen endelig melder sig er det en lettelse som om man er kommet i sikkerhed det er nu skammeligt for der er noget særligt over lykken som man ellers ikke møder måske ligger fejlen dér man kender for lidt til den burde sætte sig mere ind i den jeg tror det er en træningssag.
- Benny Andersen.
mvh Simon
mvh Simon
|
|
|
|