0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Smukke smukke ord af Morten Nielsen. Han er poesiens unge poet med en langt ældre visdom. Så fint og næsten jomfrueligt drømmende, så dybt og tænksomt, så let og elegant trods alvorens tyngde af virkelighed ...
At se livet i øjnene og elske det for hvad det er
som Virginia Woolf har udtrykt det. Ikke fordi jeg vil sammenligne de to. Jeg kom blot til at tænke på denne sætning og det at være i stand til at elske livet, også når det bider og slår fra sig. Ja, måske netop på grund af og ikke kun på trods af. Man kan sige om dem begge, at de også er i stand til at elske livet med vrangen ud. De ved, at livet er andet og mere end forsidens glatte retstrikning ;))
Og nu må jeg så vende tilbage til Søren Ryge og det direkte haveprogram, som lige for tiden og på flere måder også vender med vrangen ud. Her viser han både sig selv og haven som et menneske, der ikke magter alt. At naturen og omstændighederne af og til viser sig med større kræfter... og at man ikke er et mindre menneske af den grund.
At se livet i øjnene og elske det for hvad det er
... med eller uden skvalderkål :)))
Og helt oplagt bli'r det nu, at ta' en svingom sammen med Benny, som netop gæstede haven (og nok også huset) i det seneste SR Direkte
Skvalderkålblues
At dyrke blomkål og kartofler var et af mine store mål og et bed med persille det smager godt til stegte ål men i min lillebitte have gror det udelukkende skvalderkål
Jeg er en fredelig mand syns at krig burde være forbudt Jeg er en fredelig mand ville ønske alle krige var slut Ja jeg går ind for fred så jeg foretrækker ukrudt frem for krudt
Jeg sprøjter ikke med gift farer ikke frem med brand og bål Jeg vil ha fred i min have så nu dyrker jeg kun skvalderkål Med et par kolde snapse til kan den spises til de stegte ål - skål!
Men når min nabo ser min have så udstøder han et skrål At drøfte havebrug med ham kræver nerver af rustfrit stål Næst efter mig er det værste han ved nemlig skvalderkål!
At skabe fred i min have er stadig mit højeste mål men når min nabo ter sig som stukket af en indre nål må jeg vel se at få gjort kål på al min skvalderkål!
Nynnende hilsner til regndråbers musik RoseMarie
https://www.youtube.com/watch?v=N18HZJLG9jg
|
|
|
|